Jednak jsou pracovití (pokud by nebyli, těžko by si za svůj koníček zvolili tento obor), féroví (dohody mezi námi fungují na podání ruky) a především, vínem (navzdory omezeným časovým možnostem) naprosto žijí.
Vinaření není jednoduchým koníčkem. Staráte se o vinohrad, pracujete ve sklepě, navrch k tomu musíte ještě chodit do „skutečného“ zaměstnání – tedy do práce, která vás živí. Vinařství je totiž pro mnohé (často v nejlepším případě) pouhým přivýdělkem.
Při takovém vytížení je pak samozřejmé, že člověk už nenachází dostatek času a energie na další aktivity s vinařením spojené. Jenže ty jsou často stejně důležité, ne-li dokonce důležitější. Najít si tak čas například na důmyslnou prezentaci či schopný marketing je velmi obtížné, mnohdy až nemožné. Přirozeně tak chybí čas na objíždění výstav či prezentaci vlastních vín ve velkých městech, a v konečném výsledku o vás kvůli minimálnímu povědomí nikdo „nezavadí“. Nemá totiž jakým způsobem.
Proto vznikl nápad založit Mladé vinaře. (http://www.mladivinari.cz) Projekt, který si dává za cíl pomoci nadějným vinařům, kteří mají víno jako hobby, zároveň ale disponují předpoklady pro to, aby se stali součástí generace vinařů, která se nebojí moderních trendů. Talentované vinaře chceme především zbavit administrativní zátěže, zajistit jim prezentaci a v neposlední řadě také odbyt. Pak se budou moci konečně věnovat vinaření naplno, a volný čas investovat do rozvoje a získávání zkušeností v tomto krásném odvětví. Zároveň chceme také vyvrátit předsudek, že k vytvoření dobrého vína je zapotřebí letitých zkušeností.
Co myslíte? Máme šanci se na současném trhu s vínem prosadit?