Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Francouzi mají přísloví: O barvách a chutích se nediskutuje! (Obdoba našeho: Proti gustu... ) A o víně to platí stejně: Ať si každý pije, co má rád - bílé, červené, suché, sladké. Když mu to chutná, nemůže se splést :)

3 0
možnosti

Mám rád suchá vína, sladké likéry, hořké pivo a silné kořalky.

Ale nejvíc mám rád Vladimíra Kroupu. R^

4 0
možnosti

...čili všechno, co píše.

4 0
možnosti
Foto

To je otázka do pranice:-) Jak kdy. Většinou ale dávám přednost vínům  s "kulatou" chutí, což ty opravdu suché moc nemají. Ale zase když to vezmu prakticky, tak jsem docela poznal rozdíl, když jsem se někdy ztřískal po suchém, nebo sladkém... Po suchém to bylo tak nějak víc k přežití...;-)

1 2
možnosti

Sladká a polosladká vína,zvláště zahraniční(kromě tokajského), mi nikdy příliž nechutnala. Bohužel však "můj" vinař z Blatnice pod Sv.Antonínkem teď tři sezony po sobě sklidil hrozny s velmi vysokou cukernatostí a jsa spokojen 8 let s jeho produkcí,neváhal jsem a "naučil" jsem se pít i polosladké.Přestože budu vždy preferovat suchá až polosuchá bílá vína,musím uznat,že některá polosladká byla "prudce pitelná" a neváhal jsem je zakoupit i podruhé.Musím však dodat,že pokud polosladké (sladké pouze a jen v podobě slámového nebo ledového vína,která se nepijí,ale "polizují"),tak jedině z ČR a nejlépe z jižní Moravy.

0 0
možnosti

Jen dodávám,že např.Sauvignon p.s.,ročník 2011 nebo 2012,od "mého" vinaře,ač na etiketě uveden jako "polosladký",byl mnohými přáteli,milovníky sušších vín,označen jednoznačně za polosuchý a můj letošní objev-Saphira-si ani jinak než jako polosladké(ač preferuju sušší,viz výše) nedokážu představit.

0 0
možnosti

Ale já mám opravdu ráda suchá, maximálně polosuchá :-) Já vůbec nerada všechno to „ženské pití“

2 0
možnosti

Ja mám rád muller nebo vlašák. Z takových těch sladkých muškátů se mi lepí huba :-) No a tokajské - to tak opravdu srknout jednu sklenici a prrr. A v zimě na svařák - jedno italské v krabici za dvacku :-)

1 0
možnosti
Foto

Připomněl jste mi známého, co má horský penzion. Když si jeho hosté vyžádají víno, má pro ně ten vtipálek připraveno pár otázek - " ...a budete si přát bílé, nebo červené? Bílé? Mám Müller a Thurgau, jaké si budete přát...?" A když vidí, že hosté váhají a přemýšlí, jaké z těch "dvou" značek dát předost, je mu jasné, že jim může přinést třeba krabičák z Alberta, a oni budou stejně blahem mlaskat...:-)

0 2
možnosti

J63i51ř65í 13V34o39l70k79a

6. 8. 2014 14:43

Tome, dobrý den. Co se týká vína, mám rád ta těžší. Jestli je polosuché či suché, záleží na tom, k čemu. Ale i bílá toho typu preferuji, ale co naplat, když je víno dobré, voňavé a zářivé, tak s kamarády vypijeme všechno do poslední kapičky. ;-D

2 0
možnosti

R^ Já nakupuji podle ročního období. V létě lehčí, v zimě těžší a někdy prostě "nějaké" jen tak na chuť ;-)

3 0
možnosti

Tak tohle se táhne desetiletí zpátky do časů, kdy v našich luzích a hájích otravovali komáři. Tehdy cokoli sladšího bylo téměř s jistotou doslazováno řepným cukrem a byla na vínu páchána i jiná zvěrstva. U suchých vín byla alespoň jistá šance, že jsou přírodní.

Já osobně piju většinou do polosucha, ale záleží případ od případu. Pil jsem vína prakticky bez zbytkového cukru a huba se mi po nich nekroutila a naopak vína s poměrně značným zbytkovým cukrem, u nichž dominovala přirozená chuť odrůdy a nikoli sladká chuť zbytkového cukru.

1 0
možnosti

Copak řepný cukr, to se dá přežít. Fridex je horší

1 0
možnosti

My rádi bílé polosladké a nestydíme se za to! 

Ale je fakt, že ta posedlost suchým nějakou módou zavání... Mám přátele, kteří suché opravdu můžou, ale znám i lidi, kteří suchého upijí, zašklebí se jak čerti a se staženým úsměvem prohlásí "Jo, to je vono!"

Tuhle jsme si s přítelem dělali srandu, že pro jednou nějaké skousneme, abychom si do lahve od něj mohli přelévat to naše oblíbené chardonnay a nevypadali jak blbci :-):-)

6 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS